perjantai 13. kesäkuuta 2014

summer

Moikka pitkästä aikaa! Kesäloma alkoi tosiaan mullaki tossa 2 viikkoa sitten. En oo tosin tehny oikee mitään ihmeellistä. Kävin ihan loman alussa Suomenlinnassa ja oon jopa käyny kerran stadikalla uimassa. Oon myös viettäny ihan älyttömästi aikaa Helsingin keskustassa, ku oon vähä kyllästynyt jo tähän omaan kotiseutuun. Tosi hassua sinänsä, koska en käyny siellä  melkeempä ikinä ennen kuin pääsin sinne lukioon. Ja ku sinne menee vaa 30 min junalla, niin ei tee ees tiukkaa lähteä vaikka joka päivä. Muutenki kokoajan päässä pyörii kaikki vaihtariasiat. Mm. tuliaiset host-perheelle, läksiäiset ja viisumi-haastattelu. Sain tänää onneks tietää sen  haastatttelupäivän, joka on siis 27.6. Jäiks! No kyl mä uskon et mä siitä selviydyn. 
Enää 54 päivää lähtöön..Mihin tää aika humahti? Justhan mun laskuri näytti suunnilleen 200 päivää, ja muistan selvästi ku sanoin äitille et vuoden päästä oon toteuttamassa mun unelmaa maailman toisella puolella. Tasan vuoden päästä tästä hetkestä, mä oon ollu ja pari viikkoa Suomessa, ja mun vaihtovuosi on päättynyt. Hullua. Ekaa lukiovuos meni ihan älyttömän nopeesti, ja uskon, että seuraava vielä sitä nopeemmin. Tiedän et tuun ikävöimään mun kaikkia ihania koulukavereita ja kouluruokaa....oikeesti. Kattelin nimitttäin tossa keväällä mun high schoolin ruokalistaa..nugetteja, pizzaa, burritoja, tacoja, sandwitchejä, hampurilaisia yms. Onneks siellä näyttää olevan kuitenkin jonkinainen kasvis/salaatti vaihtoehtokin. Saa nähä, että tuunko ottamaan kotoa eväät vai ostanko tota ruokaa. 

Mulla on toisaalta tosi paljon tekemistä kesälle, mutta toisaalta ei. Koska kun tulee päiviä, jolloin  ei oo MITÄÄN tekemistä niin tuleva vuosi tulee mieleen väkisinkin.Pitäis pitää ittensä vaa kiireisenä, jolloin ei aattelis niin paljoo sitä vaihtovuotta. Mä läheen onneks jo elokuun alussa, joten mun ei tarvii vaa löhötä ja odottaa lähtöä kotona samalla kun suomikaverit alottaa koulun. Mulla alkaa koulu siellä jenkeissä 14.8, mikä on kuitenkin myöhempään kun täällä Suomessa. Mulla on siis muutama päivä aikaa tottua kieleen, perheeseen ja paikkaan, ennen ku alotan koulunkäynnin. 

Tässä oli nyt tän hetkisiä kuulumisia. Kerron sitten viisumihaastattelusta tarkemmin, ku oon käyny sen  ja toivottavasti saanu myös itse viisumin. . Lupaan, että alan nyt tsemppaamaan tän bloggaamisen kanssa. Lopuks vielä kuvia Suomelinnasta, jossa siis kävin ekaa kertaa elämässäni...uskokaa tai älkää.



















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti